W dzisiejszych czasach wiele osób cierpi z powodu stresu, przemęczenia, niewyspania, złej diety czy braku ruchu, co odbija się negatywnie na pracy mózgu i z tego powodu możesz mieć kłopoty z pamięcią i koncentracją.
Lecytyna to substancja odpowiedzialna za prawidłową pracę mózgu.   Znajduje się ona m.in. w żółtkach jaj, soi, czekoladzie i maślance.
Aromaterapia to dobry sposób na wykorzystanie olejków eterycznych, które poprawiają pracę mózgu. Możesz w tym celu wykorzystać kominek zapachowy do aromaterapii. Wlej do kominka wodę z kilkoma kroplami olejku, podpal podgrzewacz i wtedy zapach olejku rozprzestrzeni się w pomieszczeniu.
Olejki, które poprawiają pracę mózgu to: rozmarynowy, z bazylii, z mięty pieprzowej i z wawrzynu.
Taką terapię zapachową można stosować nawet kilka tygodni.

 

water-lake-nyon-large

Herbatki ziołowe pomogą Ci zebrać myśli, ukoić nerwy i poprawią pracę mózgu.

*Żeń-szeń
Łyżeczkę suszonego, rozdrobnionego korzenia rzeń-szenia zalej filiżanką wrzątku, przykryj i parz ok. 15 min. Wypijaj 1-2 filiżanki dziennie, kiedy czujesz się senna i kiedy chcesz, by twój mózg pracował na najwyższych obrotach.
 *Rozmaryn
Łyżkę pokrojonych liści rozmarynu (świeżych lub suszonych) zalej filiżanką wrzątku. Przykryj i parz ok. 5 min. Przecedź. Pij, gdy czujesz psychiczne zmęczenie oraz kiedy nie możesz się na niczym skupić.
*Mate
Łyżeczkę mate (kupisz np. w sklepie zielarskim) zalej filiżanką wody o temp. 70-80 st. Parz 5-10 min (im krótszy czas parzenia, tym silniejsze działanie pobudzające).
Mate wskazana jest w stanach wyczerpania psychicznego i przy zaburzeniach koncentracji.
*Kozieradka
Łyżeczkę drobno potłuczonych nasion kozieradki zalej szklanką wody i podgrzewaj przez 30 min (nie gotuj!). Przecedź. Pij 2-3 razy dziennie po szklance płynu.
Nasiona kozieradki mają dużo choliny, która sprzyja koncentracji.
W aptece możesz też kupić nasiona kozieradki w kapsułkach.
*Lawenda
Łyżkę suszonych kwiatów lawendy zalej szklanką wrzątku i patrz pod przykryciem 10 minut. Przecedź, wypij, gdy czujesz się zdenerwowana i nie możesz się skupić.
*Zielona herbata
Łyżeczkę zielonej herbaty zalej wodą o temp. ok.80 st. Parz przez 2-3 min. Przecedź. Tę samą porcję zielonej herbaty możesz zaparzać nawet 3 razy. Na kolejne parzenia wystarczy już tylko 1-2 min. Zielona herbata wspomaga pracę mózgu i działa orzeźwiająco.
*Jemioła, chmiel i głóg
Wymieszaj 2 łyżki szyszek chmielu, 1,5 łyżki jemioły i 4,5 łyżki kwiatów głogu. Łyżkę mieszanki zalej szklanką wrzątku i gotuj przez minutę, odstaw na 10 min. Przecedź. Pij rano i wieczorem po szklance. Mieszanka ta redukuje skutki stresu oraz wspomaga ukrwienie mózgu, a co za tym idzie również i pamięć.

.

Gdybyś chciał(a) zasięgnąć ode mnie rad na temat tego, jak możesz zmienić swoje życie w TWOIM konkretnym przypadku, to INFORMACJE ZNAJDZIESZ W TYM MIEJSCU.

Zapraszam serdecznie.
Marzenna


Jeśli ten wpis Ci się spodobał to:

Categories: Zdrowie