Żeń-szeń
Wyciąg z korzenia dodaje energii, poprawia zdolność koncentracji oraz zapamiętywania, ułatwia przyswajanie informacji.
Jak parzymy: łyżkę korzenia zalewamy szklanką wrzącej wody, przykrywamy i odstawiamy na 45 min. Przecedzamy i pijemy dwa razy dziennie po szklance z dodatkiem miodu.

Melisa.
Znamy ją jako roślinę o właściwościach uspokajających o stosuje się ją przy depresjach i bezsenności.
Jednak poleca się ją do picia codziennie zamiast herbaty lub kawy, ponieważ zawiera substancje, które usprawniają pamięć. Ta roślina zwiększa również zdolności do twórczego rozwiązywania problemów.

Miłorząb Japoński.
To jedna z głównych roślin stosowanych w zaburzeniach pamięci i trudnościach w koncentracji. Wyciąg z jego liści zawiera glikozydy flawonowe (glinkgetyna, bilobetyna, apigenina) oraz terpeny, ginkgoidy i bilobalid.
Roślina poprawia krążenie mózgowe i hamuje obumieranie neuronów.

 

pexels-photo (1)

Świetlik lekarski.
Ta roślina kojarzy się wielu z lekiem łagodzącym podrażnienie oczu.
Okazuje się jednak, że działa również na pamięć i koncentrację.
Zaleca się picie naparu: łyżeczkę suszonego ziela zalewamy szklanką wrzątku. Parzymy pod przykryciem przez 10 min, przecedzamy i pijemy 2-3 razy dziennie po szklance.

Bakopa drobnolistna
To popularna roślina lecznicza w Indiach.
Usprawnia pamięć, pomaga w koncentracji, zwiększa zdolność przyswajania informacji.
Roślinę te można kupić w sklepach ogrodniczych.
Parzymy jej liście we wrzątku: 2 łyżki na szklankę.

 

Startup Stock Photos

Imbir.
Łagodzi on objawy choroby lokomocyjnej i leczy przeziębienia.
Ale również usprawnia ukrwienie mózgu i korzystnie wpływa na zdolność zapamiętywania i koncentracji.
Gdy pracujesz umysłowo, to dodaj do herbaty świeży imbir, cytrynę i miód.

.

Gdybyś chciał(a) zasięgnąć ode mnie rad na temat tego, jak możesz zmienić swoje życie w TWOIM konkretnym przypadku, to INFORMACJE ZNAJDZIESZ W TYM MIEJSCU.

Zapraszam serdecznie.
Marzenna


Jeśli ten wpis Ci się spodobał to:

 

Categories: Zdrowie
  • Znałam imbir jedynie z właściwości rozgrzewających i wspomagających odporność, a tu proszę jeszcze jedna zaleta 🙂

    http://www.skrajnie-wspolny.pl

    • No właśnie 🙂 To tak samo jak świetlik kojarzy się z czymś innym i wydaje się, ze powinno się go stosować tylko zewnętrznie.

  • Melisę i żeń-szeń stosuję bardzo często 🙂

  • Na co dzień stosuję 4 z 6 wymienionych 🙂 Dodałabym orzechy i awokado plus kakao to też paliwo dla mózgu, choć wiadomo inna kategoria 🙂

    • Dziękuję za podpowiedź. To fakt: orzechy i awokado też mają te właściwości 🙂

  • A nie wiedziałam, że imbir łagodzi objawy choroby lokomocyjnej. Dobrze wiedzieć bo mamy z tym problem.

    • To zapraszam do wypróbowania imbiru 🙂

  • Radosław Kowalski

    A w jakiej formie ten imbir podawać do herbaty? Trzeba jest zetrzeć, czy pozostawiać w kawałkach? 🙂

    • Marzenna

      Tak. To dobry pomysł, żeby pić go z herbatą. I oczywiście tak jak wolisz: może być starty lub w kawałkach 🙂